دسته‌بندی نشده

نصب پکیج دیواری

آموزش مرحله به محله نصب پکیج دیواری
3/5 - (2 امتیاز)

آموزش نصب پکیج دیواری

پس از خرید پکیج دیواری اجرای پکیج یا نصب پکیج یکی از دغدغه ی افراد است اما با مطالعه ی این مقاله دیگر نگران نصب پکیج خود نباشید. که ما در ادامه ی مقاله به مراحل نصب پکیج دیواری را همراه با تصویر میپردازیم و اینگونه شما با طی کردن پله به پله‌ی این مراحل می‌توانید بدون نیاز به نیروی متخصص خودتان نصب پیک دیواری را انجام دهید پس با ما همراه باشبد تا هزینه ی نصب توی جیبتان بماند!

نصب پکیج دیواری با بهترین قیمت :09131193589

راهنمای نصب پکیج دیواری

پیکیج های مختلف شیوه ها و قاعده های خود را برای نصب کردن دارند مصلا روش نصب پکیج زمینی، به روش خاص و قطعات خاصی قابل نصب است که برای این کار باید مراحل زیر ررا طی کنیم :

محصول پیشنهادی : جهت خرید پکیج دیواری نیووارم در اصفهان کلیک کنید.

آموزش نصب پکیجمراحل نصب پکیج

  •  گام اول

ابتدا پکیج را از نظر فن دار بودن یا بدون فن انتخاب کنید چرا که به طور کلی پکیج های موجود در بازار دو دو مدل فن دار و بدئون هستند باید بگوییم نحوه ی نصب این دو با هم متفاوت است.

  • گام دوم

مقایسه‌ی توان پکیج‌ها : پکیج‌ها، دارای ظرفیت‌ها متفاوتی از جمله: ۲۴، ۲۶، ۲۸، ۳۰، ۳۵ و ۴۰ هزار کیلو کالری بر ساعت هستند.

  • گام سوم

انتخاب محل نصب پکیج دیواری : محل نصب پکیج باید یک سری شرایط داشته باشد که در زیر به آن ها اشاره میکنیم :

  • تراز و بدون رطوبت
  • نزدیک به دودکش
  • اگر پکیج در تراس نصب می شود دقت کنید که فاصله خروجی دودکش تا کولر آبی کمتر از ۳.۵ متر نباشد.
  • نصب جعبه محافظ پکیج برای جلوگیری از یخ زدگی واجب است.

 

  • گام چهارم

قطر دودکش نصب شده برای پکیج نباید از قطر خروجی کلاهک مخروطی بالای دستگاه کوچکتر باشد و باید دارای حداقل قطر 15 سانتی متر باشد و ارتفاع دودکش باید از محل نصب تا کلاهک حداقل 4 متر باشد این نکته را نیز بگوییم برای امنیت بیشتر نصب کلاهک H ضروری است کلاهک دودکش حداقل 70 تا 80 سانتی متر بالاتر از کف پشت بام بوده و اطراف آن نیز باز باشد.

به منظور جلوگیری از تشکیل قطرات و سرد شدن دود که کند شدن خروج دود را به همراه دارد جدار خارجی دودکش بهتر استعایق بندی شود. دودکش باید محکم بوده و در مقابل بخار آب و عوامل مکانیکی دیگر مقاوم باشد و دودکش نباید در مسیر خود حالت افقی باشد اما اگر چاره ی دیگری نبود بهتر است از زانویی ۴۵ درجه حداقل پس از ۳۰ سانتی متر لوله عمودی استفاده شود و قسمت افقی دارای کمترین طول ممکن باشد.  برای تست عملکرد دودکش میتوان با سوزاندن یک روزنامه در ورودی دودکش مکش آن را به طور تقریبی تست کرد اگر شعله آتش روزنامه و ذرات سوخته شده به سرعت داخل دود کش شود مکش دودکش قابل قبول است.

محصول پیشنهادی : جهت خرید پکیج دیواری در اصفهان کلیک کنید.

  • گام پنجم

نصب پکیج دیواری باید در ارتفاع ۱۲۰ سانتی متری از کف و از فاصله ی 10 سانتی متری از دیوار یا کابینت باشد در نصب پکیج دیواری دقت کنید که این دستگاه ها نباید بالای دستگاه های گرمازا مانند اجاق گاز باشند و باید حدود 0.5 متر از آن فاصله ی افقی داشته باشد. همچنین فاصله ی آن از اشیای و موارد قابل استعال مانند پرده نیز 0.5 متر است در محل نصب پکیج وجود پریز برق سیم اتصال زمین و کف شوی فاضلاب ضروری است.

  • گام ششم

تست فشار منبع انبساط : باید با یک مانومتر، فشار منبع انبساط اندازه گیری شود و در صورت لزوم تنظیم شود. البته این مورد بیشتر برای نصب پکیج دست دوم تست میشود.

  • گام هفتم

نصب پکیج روی دیوار : همه ی مراحل بالا را انجام داده و سپس اقدام به نصب پکیج روی دیوار کنید.

  • گام هشتم

دقت کنید!!! بدون دودکش مناسب، هیچ پکیجی نباید نصب و یا راه اندازی شود. اگر دودکش مناسب نباشد ، یا قط آن کم باشد و یا در مسیر گرفتگی وجود داشته باشد و یا مسیر افقی زیاد داشته باشد گاز های حاصل از احتراق نمی توانند به خوبی از دودکش عبور کنند و در نتیجه دود به پکیج برمی گردد و میتواند خطرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. عدم مکش کافی دودکش باعث می شود اکسیژن کافی جهت برای احتراق کامل فراهم نشود و در نتیجه راندمان حرارتی دستگاه پایین آمده و دستگاه آب گرم دلخواه را یه شما نمی دهد و مقدار مصرف گاز نیز افزایش می یابد.همچنین باعث بالا رفتن حرارت بدنه و قسمت های داخلی پکیج می شود که منجر به خراب شدن سریع دستگاه و قطعات پکیج خواهد شد.  پس بهتر است دودکش را جدی بگیرید تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری کنید.

محصول پیشنهادی : جهت مشاهده رادیاتور پنلی تاش در اصفهان کلیک کنید.

  • گام نهم

نحوه لوله کشی پکیج، قاعده خاص خود را دارد که باید توسط افراد متخصص انجام شود. در زیر دستگاه پکیج، پنج لوله‌ی اتصال وجود دارد:

  1. ورودی آب سرد به دستگاه
  2. خروجی آب گرم مصرفی به ساختمان
  3. رفت مدار گرمایش
  4. برگشت مدار گرمایش
  5. محل اتصال گاز

برای تشخیص این لوله ها بدین موارد دقت کنید:

لوله های ۴/۳  روی دیوار نصب می‌شوند و متعلق به مدار گرمایش دستگاه هستند
لوله های ۴/۳ زیر دستگاه و متعلق به مدار گرمایش دستگاه هستند
لوله های ۲/۱ روی دیوار و متعلق به مدار گرمایش دستگاه هستند.

مناطق ممنوعه و مجاز برای نصب پکیج

نصب پکیج دیواری مانند وسایل گاز سوز، در حمام، رختکن، توالت، محوطه سونا و جکوزی ، اتاق خواب و فضاهای بدون هواکش ممنوع است. محل مجاز برای نصب پکیج باید سرپوشیده و به مکان مصرف آب گرم نزدیک باشد و در مجاورت آن مواد قابل اشتعال وجود نداشته باشد. بر اساس مقررات ملی ساختمان مبحث ۱۷، نصب وسایل گازسوز مانند آبگرم کن دیواری و پکیج دیواری در واحد های کمتر از ۶۰ متر مربع ممنوع است فقط به شرط اینکه هوای مورد نیاز جهت احتراق گاز مصرفی آن‌ها از طریق دریچه دائمی که به طور مستقیم با هوای آزاد در ارتباط باشد تامین گردد.

محصول پیشنهادی : جهت مشاهده محصولات رادیاتور پنلی در اصفهان کلیک کنید.

چه موقع از پکیج فن دار استفاده کنیم ؟

اگر قطر دودکش برای نصب پکیج دیواری کمتر از ۱۵ سانتی متر بود و یا فاصله عمودی دودکش تا پشت بام کمتر از ۴ متر بود یا اینکه بیش از ۳۰ سانتی متر مسیر افقی در طول دودکش وجود داشت باید از پکیج فن دار استفاده شود.

کلام پایانی

در مقاله ی بالا به مراحل آموزش نصب پکیج دیواری رایگان پرداختیم و میتوان گفت نصب پکیج دیواری مراحل پیچیده‌ای دارد که ممکن است افراد معمولی حوصله ی آن را نداشته باشند به طور کلی نظر ما این است که با توجه به هزینه ای که برای خرید آن میکنید بهتر است نصب پکیج هم به افراد متخصص بسپارید تا از بروز خطرات احتمالی نیز جلوگیری کنید. شما میتوانید برای نصب پکیج دیواری خود را به کارشناسان ما بسپارید با ما تماس بگیرید.

محتوا ی پیشنهادی : رادیاتور قرنیزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.