دسته‌بندی نشده

تفاوت پکیج دیواری و پکیج زمینی

تفاوت پکیج دیواری و پکیج زمینی
5/5 - (2 امتیاز)

تفاوت پکیج دیواری و زمینی چیست؟

همانطور که میدانید امروزه از پکیج های دیواری و زمینی برای تامین آب گرم و همچنین گرم کردن هوای ساختمان استفاده مییشود. اما در این مقاله قصد داریم به طور کلی تفاوت پکیج دیواری و پکیج زمینی را بررسی کنیم :

قیمت پکیج دیواری در اصفهان

قیمت پکیج دیواری در اصفهان

پکیج زمینی:

قبل از بررسی تفاوت پکیج دیواری و پکیج زمینی ابتدا به معرفی کوتاهی از پکیج ها و مزایا و معایب آن میپردازیم . برای کسانی که آب زیادی مصرف می کنند و مکرراً با آب گرم کار می کنند، ما به شما پکیج زمینی را توصیه می کنیم. زیرا مخازن اضافی در این پکیج ها به شما امکان می دهد آب گرم را در خانه هایی با حمام های متعدد ذخیره بدون مشکل باشد.

این پکیج های آب گرم با کاربری آسان در اندازه های مختلف بسته به نیاز مشتری موجود می باشد. پکیج‌ های زمینی دو نوع مشعل ‌دار و بدون مشعل دارند که از نوع مشعل دار برای متراز پایین و از بدون مشعل ها برای متراژ های بالا استفاده میشود پکیج زمینی بدون مشعل معمولاً به شکل گازی، گازوئیل و دوگانه سوز تولید می شود.

جالب است بخوانید :» برای اطلاعات بیشتر و خرید رادیاتور قرنیزی کلیک کنید.

تفاوت پکیج دیواری و پکیج زمینی

مزایای پکیج زمینی:

–امکان استفاده همزمان از آب گرم و سیستم گرمایشی

–دارای محل نگهداری آبگرم

–قدرت گرمایش اضافی برای تامین گرما برای مناطق بزرگ یا چند واحد از خانه یا محل کار

معایب پکیج زمینی:

–اندازه بزرگ آن فضای بیشتری را اشغال می کند.

–اگر فن نداشته نباشد نمی توانید آن را در بیرون به عنوان بالکن نصب کنید.

–سخت بودن تنظیم دما

–ایجاد سر و صدای زیاد

–بیشتر اوقات مشکل پکیج زمینی از ترموستات و مخزن است.

پکیج زمینی - تفاوت پکیج زمینی و دیواری

پکیج زمینی – تفاوت پکیج زمینی و دیواری

پکیج دیواری

در بالا به پکیج زمینی اشاره کردیم و قبل از بررسی تفاوت پکیج دیواری و پکیج زمینی ، پکیج دیواری را نیز باید بررسی کنیم پکیج دیواری را که می توان یکی از بهترین محصولات سال های اخیر دانست زیرا موتورخانه ها را قدم به قدم حذف کرده و با استفاده از پکیج دیواری می توانید از شر موتورخانه و شوفاژ خلاص شوید. شاید برای شما علت سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ کلیک کنید.

پکیج دیواری برای گرم کردن آب مصرفی خانواده و همچنین آب گرم مورد نیاز برای گرمایش استفاده می شود. پیش از این هزینه های بسیاری برای گرمایش تولیدی توسط موتور خانه ها مصرف می شد.پکیج ها بازدهی بالایی دارند و فضای کمی هم اشغال میکنند. جهت بیان تفاوت پکیج دیواری و پکیج زمینی همانطور که از نام آن پیداست معمولاً پکیج های دیواری بر روی دیوارهای داخلی آشپزخانه نصب می شوند.

برای ایجاد ایمنی بهتر است از دودکش دو جداره استفاده کنید.با این کار هوای مورد نیاز دستگاه از محیط بیرونی تامین شده و خطری ساکنین را تهدید نخواهد کرد. شما میتوانید برای نمایندگی پکیج نیووارم در اصفهان کلیک کنید.

مزایای پکیج دیواری:

–استقلال کامل هر واحد مسکونی

–فضای مفیدی را اشغال نمی کند

–سهولت نصب، راه اندازی، سرویس و نگهداری

–امنیت بسیار بالا

–دما را همانطور که دوست دارید تنظیم کنید

–عملکرد بی صدا مثلا شما میتوانید قیمت پکیج نیووارم 32000 را مشاهده کنید.

معایب پکیج دیواری:

–در مقایسه با سیستم های مرکزی، پکیج‌های دیواری عمر کمتری دارند.

–خانه هایی با متراژ زیاد (بیش از 300 متر) بازده پایینی دارند.

–اگر فشار آب در ساختمان کم یا زیاد باشد عملکرد پکیج دیواری با مشکل موجه میشود

–اکسیژن و رطوبت در محل نصب پکیج کاهش می یابد. برای خرید پکیج دیواری نیووارم کلیک کنید.

پکیج دیواری - تفاوت پکیج دیواری و زمینی

پکیج دیواری – تفاوت پکیج دیواری و زمینی

تفاوت پکیج دیواری و پکیج زمینی

پکیج نسبت به تجهیزات مشابه کم صداتر است و گرمایش و سرمایش یا نوسانات دمای آب کمتری دارد. این بدان معنی است که آب به آرامی گرم میشود. این ویژگی این دستگاه باعث محبوبیت آن به خصوص برای مصارف مسکونی شده است. علاوه بر این، این دستگاه ها را می توان در فضاهای کوچک نصب کرد، به خصوص در دنیای امروز که خانه ها و ساختمان ها کوچکتر هستند و فضای کمتری دارند.

این ویژگی به عنوان یک مزیت بزرگ شناخته می شود. این موارد در حقیقت شباهات های پکیج دیواری و زمینی بودند حال با هم تفاوت پکیج دیواری و زمینی را بررسی خواهیم کرد اگر منزل کوچکی دارید پکیج دیواری در اصفهان را به شما توصیه میکنیم :

1- اولین تفاوت پکیج دیواری و پکیج زمینی این است که در مکان ها و ساختمان هایی که نیاز به تولید گرمای بیشتری دارند، استفاده از پکیج زمینی بهتر و به صرفه تر است و گرما مورد نیاز را ایجاد می کند.

2- پکیج زمینی مخزن کویل دار یا مخزن ذخیره آب دارند و این تفاوت پکیج دیواری و زمینی در هنگام قطع آب یا نوسانات فشار آب بسیار مهم جلوه خواهد کرد.

3-یکی دیگر از فرق پکیج دیواری و پکیج زمینی این است که پکیج های زمینی دارای مخزن آب هستند و این تفاوت بین پکیج های دیواری و زمینی در زمان کمبود آب یا قطع آب است.

4-در توضیح تفاوت پکیج دیواری باید گفت که و پکیج زمینی پکیج های زمینی بیشتر برای ساختمان ها و خانه های چند طبقه مناسب است. در خانه های با متراژ زیاد استفاده از پکیج زمین مقرون به صرفه و کاربردی تر است. اساساً محل استفاده از پکیج زمینی و پکیج دیواری تفاوت در نظر گرفته می شود.

جالب  است بخوانید :» برای اطلاعات بیشتر راجع به قیمت رادیاتور تاش اصفهان کلیک کنید.

محل نصب تفاوت دیگر پکیج دیواری و زمینی

1- تفاوت پکیج دیواری و پکیج زمینی به این محدود نمی شود. این دو دستگاه از نظر محل نصب در ساختمان ها متفاوت هستند. نوع زمینی این دستگاه در بالکن آپارتمان ها قابل نصب نیست زیرا این پکیج دارای فن می باشد و دستگاه هایفن دار باید در فضای بسته نصب شوند و در معرض باد و طوفان نباشند. از طرفی نصب پکیج دیواری در بالکن و تراس منعی ندارد.

2- تفاوت پکیج دیواری و پکیج زمینی در اجزای آن است . اجزای اصلی پکیج زمینی دیگ آب گرم و دیگ چدنی است که توان حرارتی آن حداقل 28 کیلو وات و حداکثر 150 کیلو وات می باشد. در گذشته نوع دیواری مبدل حرارتی داشتند و مخزن آبگرم داخل آن تعبیه نشده بود و توان حرارتی کمتری بین 18 تا 32 کیلو وات دارند. به همین دلیل گفته می شود که نوع زمینی برای خانه ها و ساختمان های بزرگی که به گرمای بیشتری نیاز دارند، مناسب تر است، زیرا ظرفیت حرارتی بالاتری دارد و می تواند گرمای بیشتری تولید کند. اگر قصد خرید رادیاتور پنلی تاش دارید کلیک کنید.

3- از دیگر تفاوت پکیج دیواری و پکیج زمینی میزان فضای مناسب برای نصب آن است از آنجایی که نوع دیواری به فضای کمتری برای نصب نیاز دارد، استفاده از آنها در آپارتمان ها آسان است. اما نوع زمینی به فضای بیشتری برای نصب نیاز دارد و از طرفی می تواند آب گرم مورد نیاز واحدها و طبقات مختلف ساختمان ها را تامین کند.

4- تفاوت پکیج دیواری و زمینی را می توان در اندازه آنها نیز مشاهده کرد نوع زمینی بزرگتر است و ابعاد بیشتری دارد بنابراین نمی توان آن را روی دیوار قرار داد و باید داخل آشپزخانه قرار گیرد. در مقابل دستگاه دیواری کوچک است و به راحتی روی دیوار نصب می شود.

5- به طور کلی پکیج دیواری برای ساختمان ها با مساحت کم و کوچک و به لحاظ نیاز به تولید آب گرم در حد متوسط استفاده شوند تا مقرون به صرفه تر باشند. در ساختمان های بزرگ مثل بیمارستان ها و مراکز تجاری و جاهایی که ساکنین زیادی دارد و به طبع آب گرم بیشتری نیاز دارند استفاده از نوع زمینی مقرون به صرفه تر بوده و نیازهای این فضاها را بهتر تامین کرده و نوسانات دمایی به حداقل می رسد و به دستگاه هم فشار وارد نمی شود.

محتوای پیشنهادی : برای اطلاع از قیمت رادیاتور تاش 120 کلیک کنید.

پکیج زمینی بخریم یا دیواری ؟

پکیج زمینی بخریم یا دیواری ؟

پکیج زمینی بخریم یا دیواری ؟

در بالا به تفاوت پکیج دیواری و پکیج زمینی اشاره کردیم اما اگر با مطالعه ی موارد بالا برای شما سوال است پکیج دیواری بخریم یا پکیج زمینی باید بگوییم هر کدام از آن ها مزایا و معایب خود را دارد که در زیر به صورت خلاصه به آن اشاره میکنیم به طور کلی خرید پکیج دیورای و یا زمینی باید طبق مصرف شما و میزان فضای مورد نظر برای نصب پکیج انجام شود تا بهترین گزینه را انتخاب کنید اما قبل از هرچیزی بگوییم در محل هایی که نیاز به آبگرم بیشتر است بهتر است از پکیج زمینی استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر راجع به رادیاتور پنلی در اصفهان کلیک کنید.

ویژگی پکیج دیواری پکیج زمینی
نیاز به فضای کمتر          √
نصب آسان          √
کمترین نوسان دمایی          √
قیمت مناسب          √
مناسب برای فضای های بزرگ          √
دارای مخزا آب گرم          √
قابلیت استفاه همزمان از گرمایش و مصرفی          √
امکان نصب در بالکن          √
ایجاد صدای زیاد          √
ایمنی بسیار بالا          √
تنظبم دما به میزان دلخواه          √
عمر طولانی          √
توان حرارتی بالاتر          √
دسترسی آسان به تعمیرکار          √

سخن آخر

در بالا به معرفی مختصری از پکیج دیواری و پکیج زمینی پرداختیم و تفاوت پکیج دیواری و پکیج زمینی را بررسی کردیم و این در نهایت شما هستید که باید بین این دو یک گزینه را با توجه به شرایط و بودجه انتخاب کنید.

سوالات متداول:

1-تفاوت پکیج دیواری و پکیج زمینی چیست؟

معمولاً پکیج های دیواری بر روی دیوارهای داخلی آشپزخانه نصب می شوند. برای ایجاد ایمنی بهتر است از دودکش دو جداره استفاده کنید.با این کار هوای مورد نیاز دستگاه از محیط بیرونی تامین شده و خطری ساکنین را تهدید نخواهد کرد.

2-محل نصب پکیج دیواری و زمینی چه تفاوتی با هم دارد؟

این دو دستگاه از نظر محل نصب در ساختمان ها متفاوت هستند. نوع زمینی این دستگاه در بالکن آپارتمان ها قابل نصب نیست زیرا این پکیج دارای فن می باشد و دستگاه هایفن دار باید در فضای بسته نصب شوند و در معرض باد و طوفان نباشند. از طرفی نصب پکیج دیواری در بالکن و تراس منعی ندارد.

3-معایب پکیج دیواری را نام ببرید:

در مقایسه با سیستم های مرکزی، پکیج‌های دیواری عمر کمتری دارند- خانه هایی با متراژ زیاد (بیش از 300 متر) بازده پایینی دارند- اگر فشار آب در ساختمان کم یا زیاد باشد عملکرد پکیج دیواری با مشکل موجه میشود- اکسیژن و رطوبت در محل نصب پکیج کاهش می یابد

 

منبع:                           https://damatajhiz.com/en/mag/heating-equipment-articles/difference-between-wall-and-floor-mounted-central-heating-boiler

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.