دسته‌بندی نشده

علت سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ

علت سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ
Rate this post

سوراخ شدن شوفاژ یکی از رایج ترین معضلاتی است که برای دارندگان شوفاژ بوجود می آید و اغلب با آب دادن شوفاژ همراه است که این موضوع میتواند افراد را دچار مشکل کند در ادامه متن به دلایل سوراخ شدن شوفاژ ، تعمیر سوراخ شدن شوفاژ و… میپردازیم دقت کنید که تعمیر سوراخ رادیاتور بهتر است توسط افراد با تجربه انجام شود . پیدا کردن علت نشتی آب سیستم و یا بر طرف کردن سر و صدای بیش از حد برای افراد معمولی کار مشکلی است و همچنین زمان بیشتری را از آن ها میگیرد .

به طور کلی عمده ترین علت سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ میتواند به دلیل پوسیدگی باشد. در دیگر موارد دلایل سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ میتوان به ضربه خوردن ، آب بندی نشدن کامل بین پره ها و.. اشاره کرد درست است که در صورت دادن آب دادن شوفاژ شایع ترین علت پوسیدگی است ولی این همه ی آن نیست !

ممکن است افراد برای رفع مشکل سوراخ شدن شوفاژ راهکارهایی مانند جوشکاری و یا استفاده از چسب را پیشنهاد کنند، که این روش مانند مسکن برای درد است و مقطعی عمل میکند و شما باید مشکل را ریشه ای حل کنید.

محصول پیشنهادی : برای مشاهده محصولات پکیج دیواری نیووارم در اصفهان کلیک کنید.

دلایل سوراخ شدن شوفاژ

دلایل سوراخ شدن شوفاژ

چرا رادیاتور سوراخ می‌شود؟

از عوامل مهم در سوراخ شدن شوفاژ و نشتی رادیاتور میتوان به عوامل زیر اشاره کرد :

  1. دمای بالا
  2. فرسوده شدن رادیاتور شوفاژ
  3. رسوب زدایی و اسید شویی غیر اصولی توسط افراد بی تجربه
  4. هوا کشیدن رادیاتور
  5. لوله کشی و نصب غیر استاندارد
  6. وارد شدن ضربه به رادیاتور در وضعیت داغ
  7. مجاورت رادیاتور با مواد خورنده
  8. ایجاد فشار به دیواره رادیاتور
  9. اتصالات و جنس بدنه رادیاتور : به طور مثال به دلیل استفاده از فولاد در رادیاتورهای فولادی و رادیاتور پنلی امکان سوراخ شدن و زنگ زدگی در بلند مدت به خصوص در مناطق مرطوب بیشتر است.

3 نکته مهم در سوراخ شدن شوفاژ :

از نشانه های محصوس سوراخ شدن شوفاژ ، آب دادن یا نمایان شدن لکه های روی بدنه شوفاژ است. اما بعضی وقت ها نیز علائمی هم هست که شاید با چشم نتوان دید مانند : سرد و خنک بودن رادیاتور شوفاژ ، هوا گرفتن شوفاژ و شنیدن صدای سوت یا زوزه از شوفاژ ، افت فشار پکیج ، دیواری احتمال دارد قسمت هایی از شوفاژ سرد باشد که این هم نیز نشان دهنده سوراخ شدن رادیاتور میباشد .

1. لوله هایی که درون شوفاژ بکار میروند دارای جنس مختلفی هستند که این موضوع در سوراخ شدن شوفاژ نقش مهمی دارد. لوله های گالوانیزه به سرعت پوسیده میشود و تعمیر آنها هزینه ی زیادی دارد. لوله های دیگری مانند لوله های چدن لوله های پولیکا و… وجود دارد اما هرکدام مزایا معایبی دارند.

2. یک سری از چسب های مخصوص وجود دارند که در رفع سوراخ شدن رادیاتور به ما کمک میکند . دلیل بعدی که باعث سوراخ شدن رادیاتور میشود ، مواد شیمیایی بکار رفته درون لوله ها و دمای بالای اآنهاست . رسوب گیری استاندارد باعث میشود لوله های ما از شکستگی و سوراخ شدن جلوگیری کند .

3. یکی دیگر از نکته ها این است که برای جلوگیری از سوراخ شدن رادیاتور باید قطعات خراب را تعمیر کنید یا آنها را تعویض کنید ، قطعات خراب باعث نشتی آب میشوند البته یک سری از وسایل مانند مشعل را نمیتوان تعمیر کرد و باید آن را تعویض کرد.

محصول پیشنهادی : برای مشاهده محصولات رادیاتور پنلی تاش در اصفهان کلیک کنید.

پیشگیری از سوراخ شدن شوفاژ :

خیلی ها برای تعمیر شوفاژ خودشان دست بکار میشوند بلکه نمیدانند این اقدام های خود سرانه و بدون تجربه بعد ها باعث هزینه های بیشتری میشود. پس بهتر است اگر شوفاژ مشکلی به ظاهر کوچک و ناچیزی دارد از افراد متخصص کمک گرفت.
رسوب ضدایی به موقع و جلوگیری از تجمع رسوبات از طرفی دیگر اسید شویی مناسب میتواند از سوراخ شدن شوفاژ  جلوگیری کند.

آیا همیشه آب دادن شوفاژ دلیل بر سوراخ شدن شوفاژ است ؟

گاهی اوقات نیز آب دادن شوفاژ دلیل بر سوراخ بودن رادیاتور شوفاژ نمیباشد بلکه گاهی اوقات شل بودن اتصالات و فشار نامناسب پکیج باعث آب دادن شوفاژ میشود متوجه شدن علت آب دادن آن کار افراد وارد و با تجربه است. پس زمانی که شوفژ آب داد نگران نباشید و علت های مختلف را بررسی کنید.

محصول پیشنهادی : برای مشاهده محصولات پکیج دیواری در اصفهان کلیک کنید.

تعمیر سوراخ شدن رادیاتور

تعمیر سوراخ شدن رادیاتور

همانطور که گفتیم معمولا از نشانه های سوراخ شدن رادیاتور، آب دادن از شوفاژ میباشد. که برای راه حل فوری میتوان از چسب استفاده کرد ولی این چسب به طور موقت عمل کرده و در مواقعی انجام میشود که سوراخ کوچک یا جزئی باشد هنگامی که نشتی بسیار زیاد باشد چسب جوابگو نیست و باید لوله ها تعویض شود.

محصول پیشنهادی : برای مشاهده محصولات رادیاتور پنلی در اصفهان کلیک کنید.

چگونه مشکل نشتی رادیاتور را برطرف کنیم؟

زمانی که با سوراخ شدن رادیاتور و یا نشتی شوفاژ روبرو شدیم باید تحت هر شرایطی به این فکر باشیم که مشکل را موقتا هم که شده حل کنیم و بعد دنبال راه حل اساسی باشیم. از راه حل هایی که میتوان گفت به صورت تقریبا اساسی است میتوان به جوشکاری و تعویض پره اشاره کرد که در زیر توضیح کوتاهی راجع به آن میدهیم :

  • تعویض پره در رادیاتورهای پره‌ای روشی برای رفع نشتی رادیاتورها است.
  • جوشکاری ترمیت نوعی جوشکاری مذاب است که با آن می‌توان نشتی رادیاتور را رفع و آب‌بندی تضمینی انجام داد.

رفع نشتی لوله شوفاژ

نشتی از قسمت بین لوله شوفاژ و شیر رادیاتور گاها بخاطر فشار به اتصالات و لوله کشی شوفاژ است اگر که نتوان با آچار کشی این مساله را رفع کرد , باید با قطع کردن شیر ورودی رادیاتور شوفاژ و باز کردن رادیاتور و تعویض نیپل یا مغزی و اتصالات مربوطه دوباره شوفاژ را نصب کرد. اما گاها ممکن است بخاطر مسایل فنی روشهای رفع نشتی شوفاژ متفاوت بوده و بتوان از روشهای دیگری نیز استفاده نمود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.