دسته‌بندی نشده

تفاوت رادیاتور پره ای و پنلی

Rate this post

رادیاتور آلومینیومی و فولادی

برای پاسخ به سوال رادیاتور آلومینیومی بهتر است و یا فولادی بستگی به فضای مورد نظر شما برای گرم کردن دارد. همانوطور که گفتیم رادیاتور های فولادی مدت زمان بیشتری پس از خاموش شدن گرما را در خود نگه می دارند، این موضوع برای اتاق هایی با سقف بلند یا کنسرواتوری ایده آل هستند و می توانند مدت زمان بیشتری فضای شما را گرم نگه دارند. رادیاتور های فولادی همچنین برای خانه های و مدرسه های قدیمی که تمایل به طراحی سنتی ستون ها دارند نیز مناسب هستند.

محصول پیشنهادی : خرید رادیاتور پنلی در اصفهان 

انواع رادیاتور

رادیاتور ها در دنیای امروزی از لحاظ جنس بدنه به دو بخش تقسیم می شوند:

  • رادیاتور پره ای یا آلومینیومی
  • رادیاتور پنلی یا فولادی

رادیاتور آلومینیومی و فولادی - قیمت رادیاتور گلدترم اصفهان - فروش رادیاتور گلدترم اصفهان

مزایا و معایب رادیاتور های آلومینیومی و فولادی

مزایای رادیاتور آلومینیومی یا پره ای

جنس رادیاتورهای آلومینیومی از نوع آلومینیوم خشک می باشد، به علت وزن سبک، رادیاتور آلومینیومی به راحتی قابل نصب بر روی دیوار می باشد. امکان تعویض و اضافه نمودن پره در صورت خراب شدن و همچنین امکان تعمیر پره وجود دارد. به علت آلومینیومی بودن جنس رادیاتور ضریب هدایتی بیشتری وجود دارد.

میزان گرمادهی رادیاتور پره ای بین 100 تا 135 کیلوکالری بر ساعت می باشد.

البته رادیاتورهای آلومینیمی با میزان گرمادهی 220 کیلوکالری بر ساعت نیز موجود می باشد اما بر اساس درخواست مشتری فروش رادیاتور پره ای بین 100 تا 135 بیشتر می باشد زیرا قیمت رادیاتورها به صرفه تر می باشد.

محصول پیشنهادی : برای مشاهده محصولات پکیج دیواری نیووارم در اصفهان کلیک کنید.

معایب رادیاتور آلومینیومی یا پره ای

به علت گران بودن آلومینیوم قیمت رادیاتورها نیز گران می باشد. پس هزینه ی بالاتری باید پرداخت شود. در رادیاتور های پره ای احتیاج به هواگیری وجود دارد که هر چند مدت در میان باید هواگیری رادیاتور انجام شود. رادیاتور های پره ای به نسبت رادیاتور پنلی گرما دهی کمتری دارند.

به نسبت رادیاتور پنلی اگر بخواهید گرمای یکسانی بگیرید سایز بزرگتری دارند. برای نصب احتیاج به نصاب حرفه ای دارند زیرا احتمال شکستن رادیاتور های پره ای بسیار بالاست و نصب آن به دلیل سر هم بندی کردن هم زمان زیادی احتیاج دارد و هم سختر می باشد. رادیاتورهای پره ای مصرف انرژی بیشتری دارند. گاز هیدروژن تولید می کنند که در صورت رسیدن این حباب ها به پمپ پکیج سبب خراب شدن پمپ می گردد.

محصول پیشنهادی : برای مشاهده محصولات رادیاتور پنلی در اصفهان کلیک کنید.

مزایای رادیاتور پنلی یا فولادی

قیمت رادیاتور فولادی یا پنلی ارزانتر می باشد و هزینه نصب آن نیز به علت نصب آسان، کمتر می باشد و دوام و کیفیت بالای فولاد و مقاومت زیاد آن در برابر آب و رطوبت و زنگ زدگی این فلز را منحصر به فرد کرده است. فولاد مورد استفاده در ساخت رادیاتور درجه های مختلفی دارد و هر چه درجه بالاتری داشته باشد از کیفیت و عمر بالاتری برخوردار است. رادیاتور پنلی احتیاج به هواگیری ندارد و میزان گرما دهی آن نسبت به رادیاتور پره ای بیشتر است که باعث کاهش مصرف انرژی می گردد. کوچک بودن سایز رادیاتور پنلی باعث انتخاب این رادیاتور در خیلی از منازل می شود.

فاکتور زیبایی یکی از مواردی هست که کاملا با سلیقه مصرف کننده ارتباط دارد و به همین دلیل نمی توان مقایسه ای در این مورد داشت اما با توجه به ساختار رادیاتور پنلی که به صورت یکپارچه هستند و بدون درز هستند شاید بتوان گفت با منازل مدرن امروز خانواده ها همخوانی بیشتری دارد.توجه به این نکته نیز دارای اهمیت است که از نظر بهداشتی، تمیز کردن رادیاتور پنلی به نسبت پره ای آسان تر است.

محصول پیشنهادی : برای مشاهده محصولات رادیاتور پنلی تاش در اصفهان کلیک کنید.

 

رادیاتور آلومینیومی و فولادی - قیمت رادیاتور تاش اصفهان - خرید رادیاتور تاش اصفهان

تفاوت رادیاتور آلومینیومی و فولادی

برای نصب رادیاتور های فولادی نیاز به خرید وسایل اضافه ندارید اما رادیاتور های آلمینیومی نیاز به اکسسوری هایی دارند که باید جداگانه تهیه شود.

رادیاتور پنلی فولادی

کیفیت

فولاد یک فلز با دوام و با طول عمر بالا می باشد که اخیرا در تولید رادیاتور ها به شدت مورد توجه قرار گرفته است. یکی از مزایای استفاده از رادیاتورهای با جنس استیل, این است که بسیار در برابر رسوب مقاوم است.

البته باید بخاطر داشته باشید که بیش از 150 نوع مختلف استیل با درجه های کیفی متفاوت وجود دارد که میتواند در ساخت رادیاتورهای فولادی از آن بهره گرفت. پس جنس استیل مورد استفاده در تولید رادیاتور بسیار مهم است. البته نباید فراموش شود که نوع آبکاری محافظتی بر روی فلز رادیاتور در طول عمر آن اهمیت بسیار بالایی دارد.

محصول پیشنهادی : برای مشاهده محصولات پکیج دیواری در اصفهان کلیک کنید.

کارایی

فولاد حرارت را به آسانی منتقل میکند. همچنین ذخیره حرارتی خوبی نیز در خود دارد. شما اگر سیستم حرارت مرکزی خود چه پکیج باشد چه موتورخانه را خاموش کنید مشاهده میکنید تا چندین ساعت رادیاتورهای با جنس استیل برای شما انتقال حرارت انجام میدهند و خانه را گرم میکنند.

زیبایی

دست سازندگان رادیاتورهای فولادی برای ایجاد طرحهای زیبا و ساده بسیار باز است. رادیاتورهای فولادی تولید شده معمولا طراحی بسیار زیبایی دارند. این قضیه با توجه به افزایش تولیدکنندگان رادیاتور کمی پررنگ تر نیز شده است. چرا که همه به دنبال جذب مشتری بیشتر طراحی های زیبا و هوشمندانه انجام میدهند.

هزینه

اگر سری به بازار تاسیسات محل یا شهر خود زده باشید از دیدن این همه رادیاتور با برندهای مختلف و قیمتهای مختلف تعجب زده خواهید شد. در زمان نوشتن این مقاله قیمت هر متر رادیاتور فولادی از 200 هزار تومان تا 400 هزار تومان متغیر است. این در حالی ست که کیفیت مواد, نوع مونتاژ و … همه در قیمت تمام شده تاثیر بسزایی دارند. بطور کلی فارغ از بحث کیفیت, رادیاتورهای فولادی ارزان قیمت نیستند.

رادیاتور آلومینیوم

انتقال حرارت

آلومینیوم یک فلز با ضریب حرارتی بسیار بالاست. این یعنی به راحتی حرارت را منتقل میکند. در صورتی که شما دمای پکیج شوفاژ خود را بالا ببرید رادیاتورها با این جنس بسیار سریعتر از رادیاتور های فولادی گرم میشوند.

کارایی

با توجه به قابلیت انتقال حرارت رادیاتور آلومینیوم می توانید انتظار داشته باشید که اگر بعد از مدت زیادی پکیج یا موتورخانه محل کار یا سکونت خود را روشن میکنید خانه بسیار زودتر گرم میشود نسبت به رادیاتور های فولادی. رادیاتورهای آلومینیومی برای تولید حرارتی برابر با مدل فولادی به میزان کمتری آب نیازمند است. این یعنی میتواند در هزینه های سالانه و استهلاک ناشی از پمپ صرفه جویی کند. همچنین با توجه وزن سبک آنها نصب و جابجایی آنها بسیار راحت تر از رادیاتورهای فولادی می باشد. در واقع به همین دلیل هزینه نصب آنها نیز نسبت به رادیاتورهای فولادی کمتر است.

کیفیت

آلومینیوم فلزی است که زنگ نمیزند, پس با خیال راحت میتوانید از بابت زنگ زدن این مدل رادیاتورها مطمئن باشید. رادیاتورهای آلومینیومی از چندین راه میتوانند تولید شوند که بر روی کیفیت اینگونه رادیاتور ها تاثیر مستقیم دارد.

رادیاتور آلومینیومی پره ای بهتر است یا رادیاتور فولادی پنلی ؟

با جستجو در فضای وب و یا پرسش از تولید کنندگان و فروشندگان این محصولات، متوجه خواهیم شد که پاسخ روشن و قانع کننده ای یافت نخواهد شد و دلایل آن نیز روشن است.هر یک از افراد فوق در تلاش برای فروش محصول خود هستند و صرفا محصولی که موجود است و یا سود بیشتری دارد؛ به عنوان محصول با کیفیت تر معرفی می شود و این کار را برای انتخاب نوع رادیاتور برای مصرف کننده سخت می کند.

از نکات مثبت رادیاتورهای آلومینیومی پره ای باید به وزن سبک، تعادل در انتقال حرارت، یکنواختی دما در محیط و امکان تغییر در تعداد پره ها اشاره نمود و از ایراداتی که به این نوع رادیاتور وارد می شود؛ باید به هوا گرفتن رادیاتور، رسوب پذیری، طولانی بودن زمان گرم شدن رادیاتور و عدم سازگاری با پکیج شوفاژ دیواری اشاره کرد.

رادیاتور های فولادی پنلی نیز سرعت انتقال حرارت بیشتری دارند و به نسبت جرم خود، حرارت بیشتری منتقل می کنند. بیان این نکته خالی از لطف نیست که فولاد به مراتب قیمت مناسب تری نسبت به آلومینیوم دارد و همچنین نصب رادیاتورهای فولادی پنلی ساده تر و کم هزینه تر است.

فروشندگان و حتی برخی تولید کنندگان نیز بر این باورند که فلز فولاد، سازگاری بیشتری با فلز مس (جنس مبدل حرارتی در داخل پکیج شوفاژ دیواری از مس است) دارد. اما از نکات منفی این رادیاتور می توان به عدم مقاومت کافی در برابر زنگ زدگی، وزن زیاد، سرعت بالای از دست دادن حرارت، عدم یکنواختی دمای اتاق اشاره کرد.

مقایسه گرمادهی

  • میزان گرمادهی رادیاتور پره ای به ازای هر پره بین 100 تا 135 کیلو کالری برساعت
  • هر متر رادیاتور پنلی فولادی2000 کیلو کالری برساعت
  • بنابراین هر متر رادیاتور پنلی فولادی معادل 16 پره 125 کیلو کالری می باشد.

رادیاتور آلومینیومی و فولادی - قیمت رادیاتور گلدترم اصفهان - فروش رادیاتور گلدترم اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.