اخبار و مقالات

سیستم های تهویه مطبوع حاره ای

سیستم های تهویه مطبوع حاره ای
Rate this post

سیستم های تهویه مطبوع نظیر کولر های گازی و اسپلیت ها با گرم تر شدن هوا طرفداران بسیاری به سمت خود جذب کرده اند. این سیستم ها در انواع گوناگون بسته به شرایط آب و هوای، متراژ فضا و … تولید و به بازار عرضه می شوند. یکی از انواع رایج آنها، سیستم های تهویه مطبوع حاره ای می باشد و به دلیل آنکه اکثر مناطق ایران آب و هوایی گرم و خشک دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

انواع سیستم تهویه مطبوع حاره ای براساس موقعیت جغرافیایی

کولر های گازی و اسپلیت براساس ظرفیت، مدل، طراحی، شرایط آب و هوایی و … دسته بندی می شوند. آب و هوا و شرایط جغرافیایی از فاکتورهای مهم دراین دسته بندی به شمار می رود. سیستم های تهویه از سه نوع کمپرسور روتاری، پیستونی و اسکرال استفاده می کنند که هر کدام در شرایط آب و هوایی خاصی مورد استفاده قرا می گیرند. از نظر موقعیت جغرافیایی سیستم های تهویه به سه دسته تقسیم می شوند:

سیستم های تهویه کلاس معتدل(Moderate)

این دستگاه ها یا T1 شناخته می شوند و برای مناطق معتدل نظیر نواحی شمالی ایران کاربرد دارند و دمای هوارا به گونه ای مطلوب متعادل می کنند و رطوبت فضا را ازبین می برند و در دماهای 18 تا 48 درجه سانتی گراد عملکرد بسیار خوبی را ارائه می دهند.

کولر گازی و اسپلیت کلاس سرد (Cold)

سیستم های سرد با نام کولر T2 شناخته می شوند و برای نواحی با آب و هوای سرد کاربرد دارند. این دستگاه ها از دمای 10 تا 30 درجه سانتی گراد عملکرد و بازدهی خوبی برای کاربر به ارمغان می آورند.

سیستم های تهویه کلاس حاره ای یا گرمسیری (Tropical)

سیستم های تهویه مطبوع تروپیکال با نام T3 شناخته می شوند و در ایران بسیار مورد توجه مصرف کنندگان می باشد زیرا در بیشتر مناطق ایران بویژه شهرهای جنوبی در تابستان دمای هوا بیش از 40 درجه سانتی گراد می رسد. این کولر های گازی از 21 تا 60 درجه سانتی گراد کاربرد دارند.

محتوا پیشنهادی : برای مشاهده محصولات پکیج نیووارم در اصفهان کلیک کنید.

ویژگی های سیستم های تهویه مطبوع حاره ای تروپیکال

براساس دسته بندی ارائه شده یکی از مهمترین سیستم های تهویه، کولرهای گازی و اسپلیت های تروپیکال یا حاره ای می باشند که دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند :

کمپرسور های تروپیکال

بارزترین ویژگی سیستم های تهویه حاره ای نوع کمپرسور دستگاه می باشد. کمپرسور یک متراکم کننده می باشد که برای فشرده کردن سیالات تراکم پذیر مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه گاز را فشرده کرده و موجب افزایش فشار آن می شود و یکی از اجزای کلیدی سیکل تبرید است. کمپرسور ها در سه نوع پیستونی، روتاری و اسکرال به بازار عرضه شده اند. قابلیت جدیدی که به کمپرسور ها افزوده شده تروپیکال می باشد:

  • کمپرسور روتاری به صورت T1 و T2 به بازار عرضه شده اند اما عموما برای تروپیکال کاربردی نمی باشند.
  • کمپرسورهای پیستونی و اسکرال تنها  T3 می باشند از این رو برای کولر های گازی حاره کاربرد دارند.

محتوا پیشنهادی : برای مشاهده محصولات رادیاتور پنلی تاش در اصفهان کلیک کنید.

دیگر ویژگی های سیستم های تهویه مطبوع حاره ای

  • برای انواع کولر گازی در سایز و ظرفیت های مختلف کاربرد دارند.
  • قابلیت نصب اینورتر ،دوال کمپرسور و … بر روی تروپیکال وجود دارد.
  • علاوه بر آب و هوای گرمسیری برای دیگر شرایط آب و هوایی نیز کاربرد دارند.
  • قدرت بالا و مصرف انرژی بسیار مناسبی دارند.
  • قابلیت تحمل دما تا 60 درجه سانتی گراد دارد.
  • دوام و طول عمر بالا در کنار سرویس و نگهداری اصولی

به دلیل ویژگی های خوب و کارایی بالای تروپیکال اکثر برندهای مطرح نظیر بوتان، گلدترن، ایران رادیاتور، و … در ساخت و تولید سیستم های تهویه مطبوع خود نظیر کولر گازی، اسپلیت، داکت اسپلیت و … از تروپیکال ساده و اینوتر استفاده می کنند.

محتوا پیشنهادی : برای مشاهده محصولات پکیج دیواری در اصفهان کلیک کنید.

خرید سیستم های تهویه مطبوع حاره ای

همانند مدل های دیگر کولر های گازی، برای خرید سیستم های حاره ای و تروپیکال نیز باید نکاتی را مد نظر داشته باشید که در ادامه به |آن ها اشاره می کنیم:

  • شرایط جغرافیایی محیط و میزان گرمی هوا
  • متراژ محیط و محل نصب کولر گازی و اسپلیت
  • میزان مصرف نرژی دستگاه زیرا در محیط های حاره ای سیستم ها به صورت 24 ساعت فعالیت دارند از ان رو مصرف انرژی دستگاه اهمیت ویژه ای دارد.
  • نوع کمپرسور و تکنولوژی بکار رفته در آن
  • برند سازنده، گارانتی و خدمات پس از فروش
  • طراحی دستگاه ،مدل، قیمت و … که همگی در خرید سیستم تهویه حاره ای و تروپیکال نقش اساسی دارند.

محتوا پیشنهادی : برای مشاهده محصولات رادیاتور پنلی در اصفهان کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.