اخبار و مقالات

اسپلیت چیست ؟

Rate this post

اسپلیت چیست ؟

اسپلیت‌ ها نسل برتر كولر های گازی هستند كه هواداران زیادی نسبت به انواع خنك‌ كننده‌ های دیگر دارند. این نوع خنک​ کننده​ ها مزیت‌ های بسیار زیادی نسبت به كولرهای گازی و حتی آبی دارند. به همین دلیل فروش بسیار بیشتری نسبت به انواع كولرها پیدا كرده‌ اند. طی ۲ سال اخیر با وارد شدن این نسل از كولرها تحولی بزرگ در خنك‌ كردن و گرم‌ كردن خانه‌ ها و ادارات و… به وجود آمده است. و روز به روز نوع اسپیلت ها رو به پیشرفت می باشد .

اسپلیت ( Split Air Conditioner ) یکی از دستگاه های است که مناسب برای تغییر دما و تنظیم دما مورد نیاز محل شما می باشد ، که این تنظیم دما انجمدادن عموما در صل گرما توسط کولر های گازی انجام می شود ، تفاوت عمده کولر گاز با اسپلیت ها این است که نمی توانید از کولر های گازی در فصل های دیگر مثل زمستان برای گرم کردن محیط استفاده کنید

از اسپلیت ها برای گم کردن محیط در فصل زمستان بسیار استفاده می شود ، این روز ها که مصرف سرانه گاز در فصل گرما باعث افزایش قیمت گاز می شود ، یکی از ره های گرم کردن محل سکونت شما استفاده از اسپلیت می باشد ، این باور اشتباه در میان مردم جا اقتاده است که استفاده از اسپلیت ها مصرف برق بسیار زیادی دارد شما در موقع انتخاب اسپیلت ها باید به درجه مصرفی و توان مصرفی آن توجه ویژه کنید ، که انتخاب درست اسپیلت باعث می شود حتی در هزینه ها در فصل گرما و سرما به شدت صرفه جویی کنید

محصول پیشنهادی : برای مشاهده محصولات رادیاتور پنلی تاش در اصفهان کلیک کنید.

اسپلیت بهتر است‌ یا كولرگازی؟

همان‌طور كه گفتیم اسپیلت‌ها نسل برتر كولرهای گازی هستند به‌طوری‌كه با واردشدن آنها به كشور، فروش كولرهای گازی کاهش یافته. اسپلیت‌ها نه تنها هوا را با دمای مورد علاقه شما هماهنگ می‌كنند بلكه رطوبت هوا را هم به حد استاندارد می‌رسانند، باكتری‌های اتاق را از بین می‌برد و به وسیله فیلتری كه در آنها تعبیه شده، هوا را هم كاملا تصفیه می‌كنند. همچنین به وسیله ماده‌ای بی‌بو و بی‌رنگی كه از فیلتر این دستگاه تولید و در هوا پخش می‌شود، میكروب‌های معلق در هوا را نیز می‌كشند و سرانجام اینكه حجم كانال این دستگاه بسیار بالاتر از كولرهای گازی است، به طوری كه شما می‌توانید با استفاده از این دستگاه یك اتاق ۵۰متری را به دمای متعادل برسانید.

محصول پیشنهادی :جهت مشاهده  پکیج دیواری کلیک کنید.

کولر گازی اسپلیت

کولر گازی اسپلیت از دو واحد مجزا ساخته می‌شود. یونیت خارجی که «کندانسینگ یونیت» نامیده می‌شود، شامل کمپرسور و کندانسور است که در خارج از ساختمان نصب می‌گردد و یونیت داخلی که واحد تبخیر (اواپراتور) در آن جای دارد در داخل ساختمان جای می‌گیرد. یونیت خارجی و یونیت داخلی توسط دو لولهٔ مسی یا آلومینیومی به همدیگر مرتبط می‌شوند. لولهٔ باریکتر، مایع پرفشار را از کندانسینگ یونیت به اواپراتور منتقل می‌کند و لوله با قطر بزرگتر، گاز کم فشار را به کمپرسور منتقل می‌کند. این کولرها معمولاً دارای دستگاه کنترل از راه دور هستند.

محصول پیشنهادی : برای مشاهده محصولات پکیج دیواری در اصفهان کلیک کنید.

اسپلیت پرتابل

کولر گازی پرتابل یا قابل حمل، در ظرفیت‌های پایین ساخته می‌شود و دارای حالت گرمایش نیز هست. این مدل کولر گازی دارای ریموت کنترل است و به دلیل شکل آن، برای فضاهای کوچک اجاره‌ای یا استفاده موقت استفاده می‌شود. تمام بخش‌های مختلف کولر گازی از جمله کندانسور، اواپراتور و… در یک مجموعه جا گرفته‌اند و در حالت سرمایش، گرمای موتور از طریق لوله خرطومی پشت دستگاه به بیرون انتقال پیدا می‌کند. در نتیجه، این لوله خرطومی باید به پنجره یا منفذی که هوا را به بیرون انتقال می‌دهد وصل گردد. در غیر این صورت، گرمای خارج شده از هوا دوباره از طریق همین لوله خرطومی به فضا برمی گردد و کار تهویه و سرمایش به درستی انجام نمی‌شود. اما در حالت گرمایش، نیازی به این کار نیست. گرمایش در این نوع کولر گازی از طریق هیتر انجام می‌شود که زیاد مقرون به صرفه نیست. اما امکان استفاده از این حالت در کولر گازی پرتابل در نظر گرفته شده‌است.

محصول پیشنهادی : جهت مشاهده محصولات پکیج دیواری نیووارم  کلیک کنید.

اسپلیت ایستاده

کولر گازی ایستاده بر خلاف کولر گازی پرتابل دو تکه است، به این معنی که دارای یک واحد خارجی و یک واحد داخلی است. پنل داخلی آن‌ها در داخل قرار می‌گیرد باید توجه داشت که پنل داخلی را نمی‌توان مانند کولر گازی پرتابل حمل و جابجا کرد و پنل خارجی باید در فضای بیرون نصب گردد. کولرهای ایستاده در دو نوع سه فاز و تک فاز (معمولی و اینورتر) تولید می‌شوند. کولرهای گازی ایستاده معمولاً در ظرفیت‌های ۴۸ هزار BTU به بالا تولید می‌شوند، به همین علت در سالن‌های وسیع و بسیار بزرگ مناسب می‌باشد و استفاده می‌گردد.

محصول پیشنهادی : برای مشاهده محصولات پکیج دیواری نیووارم در اصفهان کلیک کنید.

اسپلیت پنجره‌ای

کولر گازی پنجره‌ای شامل کندانسوری است که در انتهای این اتاقک و به سمت بیرون است و یک فن کندانسور در پشت آن است که هوا از طریق آن دمیده می‌شود و به حذف گرما از کندنسور کمک می‌کند. این کولر گازی‌ها به دلیل نداشتن ریموت کنترل و نداشتن حالت گرمایش، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.